Fruen har fått "nye" ski.

På toppen av Slettafjellet er det en ulåst bu. Her er det greitt å skifte når det blåser kuling ute. Og det har det gjort i hele vinter. Vi rømte fra kolonnekjøring på høyfjellet og tok en tur (1000høydemeter) på Voss.

Beate har fått nye, lett brukte ski. Etter søk på www, kom disse opp. Fast-bikes i Oslo har drevet med utleie og selger gamle utleieski, men også nye for greie priser. ATK Race binding kan reguleres for lettere personer. Slik som de er satt opp nå, veier de 1250g pr fot. Den (Dynastar legend powder, Dynafit Turn) hun går på fra før veier 1920g. Da er skruer og stropp inkludert. Det blir en reduksjon på 670g pr fot. Ca 700g reduksjon med fell.

Dette har vært en utleieski, men de er ganske lett brukt, aldri slipt eller vokset, stålkantene er hele og fine. Overkantene er heller ikke så værst. Skiene er ganske stive, men de er bygd uten carbon. Det er luftkanaler som gir vektreduksjon.

Det ser ut som en racing bakkeski. Det er ganske mye innsving. Med god teknikk vil den komme opp i løssnø, fordi det er ganske bred tupp. Før i tiden, var vi ikke så kresne, og da hadde all-mountain ski disse målene. (kanske litt smalere: mine Dynafit Altirail 105-72-92 var ganske bra i løssnøen)  
Hagan: 111-71-101.
 

Denne modellen tar skarejern, men det bruker vi ikke.

Justeringsskinner. De gamle hullene er plugget. Kan jo skru av helstøtten og spare enda noen gram.

Dette burde være greie mål for det meste av fjellsnø


Uslåelig pris. Men det var bare for lengden 163cm.

Et lite hakk, men det er lett å reparere

Litt gnissing mot hverandre gir tverrstriper..

Her er reklamen: http://www.fast-bikes.no/

Comments

  1. Er visst carbon allikevel. Det står på skia, men ikke på nett.

    ReplyDelete

Post a Comment